måndag 4 april 2011

En lång dag

Det har varit en lång dag idag så därför känner jag mig lite seg och trött. Hur som helst har dagen funkat bra på alla sätt även om jag haft lite för mycket omkring mig.

Redan i morse (efter lyckat duschbestyr!) så längtade sonen till eftermiddagen då N skulle komma och vara assistent. Han jobbar ju måndagar med sonen och det har hittills varit lyckat. Sonen ser fram emot det och ser honom som en kompis vilket var tanken.

Oswald i skön sovställning

Under tiden som N var här så hade jag och mannen tid hos tandläkaren inne i stan för den årliga kontrollen. Så vi tog oss en tripp dit och fick tiden att gå ;) Roligare kan man ju ha när man har assistansersättare hemma.... men man måste ju sköta sånt här också förstås. Jag hann med min veckohandling också och det var ju skönt. Sonen var så nöjd efter det att N åkt härifrån. De hade varit ute och cyklat den vanliga rundan som vi brukar cykla. De hade spelat Wii och gjort nåt nytt på datorn som sonen var uppslukad av hela kvällen sen. Kul med lite ny inspiration från nån utomstående.

När sonen lagt sig ikväll ska jag ta tag i att reda ut lite timmar till assistansbolaget som jag skrev om igår. Det får väl gå sakta men säkert framåt under ett par dagar. Och i morgon har jag tänkt ringa rektorn på högstadiet för att höra om det händer nåt där inför nästa läsår.... en långbänk har det blivit av den planeringen.....suck!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej där min vän! Alltså vilken underbar bild på knas-katten ;)
Härliga dom är de där pälsbollarna.
Skönt att få handlat kan jag tro och att sonen trivs så bra med N.
Men att det inte händer nåt så det blir klart med skolan, så tröttsamt.
Ha en kul natt och glöm inte räkna timmarna du sitter med detta ;)
Kram och hoppas du hinner sova lite också//Lena