måndag 10 januari 2011

Skola igen **** AS/ADHD

Det gick faktiskt otroligt bra att få iväg sonen i morse till första skoldagen efter lovet! Lite trött var han allt, men när han väl kom upp ur sängen så sken han som solen hela morgonen. Skönt!

Jag åkte och jobbade som vanligt och när jag kom hem en liten stund innan sonen skulle komma, så stod jag på öronen här utanför huset. Hmm, jag som gick sååå försiktigt på glansisen... vet inte hur det gick till... men helt plötsligt låg jag där....För några år sen bröt mannen tummen när han gick på exakt samma ställe... Men jag kände snabbt att jag iaf inte brutit nåt, men lite mör är man väl... Hoppas ingen såg mig, det såg nog kul ut, jag skrattar gott åt det själv nu efteråt ;)

Sonen då, hur var han efter skolan idag? Jo, han hade svårt för att varva ner, kan jag säga. Uppe i varv och stirrig var han hela tiden. Vi såg en skruvad komedi på eftermiddagen, men fick ta en paus efter drygt halva filmen så han fick röra på sig lite. Vi såg färdigt den när det passade lite bättre igen. Trots höga varv i sonens kropp så blev det inget utbrott av det. Inte förrän mannen kom hem från jobbet... Ja inte för att det var just mannen som kom utan för att vi blev fler i huset. Alltid lättare när man är ensam med sonen, så fort vi blir fler än en vuxen med honom så blir det svårare. Och speciellt idag när han inte var så lugn och harmonisk av sig. Så dagen avslutades med ett stort utbrott - sen blev det sängen eftersom han var så trött - ingen idé att dra ut på det mera. Nya tag imorgon med ett gott humör!

Inga kommentarer: