lördag 29 januari 2011

Lugnt men ändå stress **** Autism/ADHD

Tyvärr kunde man inte sova ut i morse när man ändå fick eftersom vi är barnlediga. Vi hade glömt att stänga av det stående larmet på sonens klockradio.... mindre roligt en lördagmorgon som är tänkt för att sova ikapp. Men, men, då kom vi ju igång lite tidigare på dan.

Men inte fick jag mera gjort för det. Hade en lång lista men den är tyvärr inte avbetad. Bl a skulle jag skrivit och skickat flera mail till olika personer. Därför blir jag lite stressad när jag inte kommer ikapp med allt när sonen är borta en helg. Istället har jag jobbat lite idag och inte hunnit med så mycket annat. Inte det roligaste, men nödvändigt. Känns som jag jobbar ihjäl mig snart....

Samtidigt snurrar mina tankar om flera olika frågor som hänger i luften. Bl a skolfrågan men det måste få bero ett tag nu med tanke på inlägget från igår.

Lite andra oklarheter snurrar också i huvudet som t ex assistanstimmar till sonen. På tal om det så fick jag läkarintyget igår, så nu är det äntligen dax att skicka in det till försäkringskassan och sen invänta ett beslut. Oj, så spännande!!

Nä, nu ska vi lägga alla såna tankar åt sidan för här ska bastas och samtidigt äta och dricka lite gott. Mannen serverar detta ikväll:

Visst är han fixig ;)

Om ni undrar vad det är på de mörka faten så är det mini-croustades med räkröra i. Här älskar vi räkor och kan äta det hur ofta som helst. Och katten blir ju också glad när han får sig en smakbit!

Ha en skön lördagskväll!

Inga kommentarer: