torsdag 6 januari 2011

Röd dag **** AS/ADHD

Helgdag igen och allt vad det för med sig.... I morse när vi försökte ha lite morgonmys så tänkte jag "fyra såna här mornar i rad, pust". Man vågar knappt andas för man är rädd att nåt ska gå snett, det är så skört på morgonen. Men det gick bra i morse, trots allt - bara tre mornar kvar ;)

Frukosten gick också hyfsat. Sen åkte mannen och jobbade så jag blev ensam med sonen. Rätt lugnt och skönt hade vi. När mannen kom hem sen åt vi middag tillsammans. En rätt som jag och sonen sett Leila göra på TV:n igår. Vi tyckte båda att den passade oss.

Hamburgare med cheddar, bacon och grönt. Det smakade riktigt bra.

På seneftermiddagen åkte jag till jobbet, jag och mannen delar på dagarna - sånt är livet i vår familj. Nu ska jag strax åka hem från jobbet för vi ska se Göta Kanal 3 på TV:n ikväll har sonen bestämt. Få se hur kvällsmyset blir.... Ett problem som vi har när det är lov, är att sonen (som alla andra barn) vill vara uppe längre på kvällarna. Men han är väldigt känslig när han blir trött och han är kvällstrött. Så det är så lätt att det går överstyr på kvällen. Svår balansgång - köra honom i säng tidigt under vilda protester eller låta honom vara uppe längre med stor risk för utbrott innan läggning?! Pest eller kolera?!

Här kommer en lite suddig bild från igår kväll. När jag skulle gå och lägga mig såg jag tre rådjur komma gående alldeles utanför vår tomt. De är så vackra och graciösa.

Inga kommentarer: