måndag 17 januari 2011

Retsamt.... **** Autism/ADHD

Denna morgonen började i dur, fortsatte i dur... men slutade i moll. Sonen var glad och pigg när han vaknade, vilket jag inte trodde han skulle vara efter korttidshelgen. Dessutom somnade han väldigt sent igår. Men morgonen flöt på lugnt och sansat fram tills sista minuterna innan taxin ska komma. Då kommer kraven: klä på sig, borsta tänderna m m. Så den utlösande faktorn till ett utbrott i morse var tandborstningen och det är ofta så.  Jag tror inte att det är själva borstningen som ställer till det, utan det är nog själva kravet, han är ju väldigt kravkänslig - men vissa saker måste man bara göra.

Måste köra ett rejält bildtänk få se om jag kan komma på nåt bra... Men iaf slutade utbrottet med att han sparkade med stor kraft i skänken jag nyligen målat om, så ena luckan sprack hela vägen uppifrån och ner  ;(. 

Ledsen blir man, men så länge det är materiella saker så får det ändå gå... Jag och mannen får slå våra kloka huvuden ihop och se om vi kan limma och laga, spackla och måla kanske.

Eftermiddagen här hemma har funkat bra hittills... bara det att det måste till en dusch innan dagen är avklarad, hoppas det kan göras utan bråk.

Trots det som hände i morse så känner jag mig glad nu. Vet inte riktigt vad det beror på, men kanske är jag trots allt lättad över den ändrade diagnosen. När jag nu känner mig så här glad och lite upprymd så kan jag inte låta bli att retas lite med glimten i ögat....

Jag börjar få ordentlig fotoabstinens. Men hur kul blir bilderna när vädret bara är grått, grått och grått. När nu en viss tjej långt-bort-i-sta..nä, långt-bort-i-skogen envisas med att behålla solen för sig själv och ta jättevackra bilder, så gick jag utanför huset nu på eftermiddagen och plåtade grannens charmiga uthus...

lika bra att ta svart/vitt eftersom solen ändå inte skiner ;) Ja, vackrare än så blir det inte i min gråa del av Sverige!

Här regnar det och har gjort det ett par dygn så snön smälter i rekordfart. Här hänger det en snögardin från vårt verandatak, gäller att man inte står därunder när det väl ger sig iväg neråt med dunder och brak!

Nu har timstocken signalerat att tiden är inne för sonens dusch, så nu vet ni vad jag har framför mig!

Inga kommentarer: