fredag 9 juli 2010

Pustar ut **** AS/ADHD

Chefen för korttids ringde mig idag. Hon har satt ihop ett annat schema för nästa vecka när sonen är på korttids. Nu är det E och O som delar på tiden och det känns jätteskönt att det inte behöver komma in nån ny personal under den här perioden.

Det är helt ok att det nån gång behöver komma in nytt folk, men lite olämpligt i detta läget, tycker jag, då han ska vara där längre än vanligt. Skönt att det löst sig. Tyvärr tror jag att hon kommer att få problem efteråt med facket :-(. Samtidigt förstår jag inte varför facket ska sätta sig på tvären och göra så de här barnen mår sämre än de behöver. Så länge personalen går med på dubbelpass och ingen blir tvingad så måste det ju vara ok. Personalen E vill väldigt gärna jobba längre pass och tar utan tvekan en hel helg med sonen om han får dispens...

Å så var det ju semester nu då. Går strax hem från jobbet. Som sagts innan så blir det ju inte semester i den vanliga bemärkelsen för oss i diagnoslandet, men det ska ändå bli skönt att slippa upp på morgonen och ha en tid att passa. Trots allt hoppas jag att det ska bli en hel del mysiga och trevliga stunder för oss.

Inga kommentarer: