tisdag 27 juli 2010

Lyxdag idag, stressdag imorgon **** AS/ADHD

Vilken lyxdag jag har haft idag! Jag lämnade mannen och sonen hemma och åkte in till stan och shoppade lite. Behövde köpa mig ett par sandaler och nån ny top.

Härligt att kunna gå och titta och prova i lugn och ro.

Men morgondagen blir inte lika lyxig. Då ska det städas här hemma och samtidigt ska jag packa både min och sonens väska (mannen får packa sin egen :-). Det brukar inte vara nån höjdare att ha mycket man MÅSTE göra samtidigt som sonen är hemma. Men vi är ju två som kan hjälpas åt så det ska säkert gå, även om jag tror att det kommer att bli en låååång dag.

På torsdag är det dax för lite avlastning för oss igen. Det blir korttids för sonens del tills på måndag. Mannen och jag åker bort ett par dygn och njuter av goda vänners sällskap.

F ö har sonen varit ganska lugn ett par dagar nu. Han har byggt mycket lego i omgångar och spelat wii med sin pappa. Men utbrotten har legat och lurat, det räcker att man svarar fel eller nuddar honom av misstag så har det brakat lös för honom. Så hela tiden får man vakta vad man gör eller säger.

Inga kommentarer: