onsdag 17 november 2010

Vill inte... ****AS/ADHD

Jag har inte lyckats komma tillbaka helt och hållet än efter gårdagen, men det kommer. Känner mig fortfarande lite nertryckt men rycker upp mig snart så jag kan kämpa vidare - för det tänker jag göra. Har skrivit ett långt mail till chefen för korttids som gärna vill hänga med i vad som händer. Känns tryggt att kunna vända sig till nån som har mycket kunskap i diagnoserna och vad som är det bästa. Jag vet ju att hon tyvärr har alldeles för mycket jobb så man vill inte lasta henne för mycket med våra bekymmer, men vi är oerhört glada över att få hennes stöd. Rektorn bestämde att vi ska träffas igen i december. Under tiden ska vi föräldrar och assistenten skriva ner en lista på vilka krav vi har... listan lär bli lååång.

Här hemma har vi haft det väldigt bra nu ett par dar. Mornarna är lugna tills påklädningen ska börja. Då brukar det komma ett eller ett par utbrott, men sen kommer ju taxin och bryter av. Både igår och idag har sonen varit väldigt harmonisk på eftermiddagarna. Sååå skönt det är när han kommer hem efter en lång skoldag och är harmonisk!! Man VILL ju verkligen INTE byta ut det mot en massa utbrott efter skoldagarna sen. Han har varit riktigt go´ och vi kunde t o m ha lite långmys vid läggdax. Det är så härligt när han kan skoja och leka lite det sista på dan. 

Snart dax för sängen för mig med, en ny dag imorgon med nya friska tag!

Inga kommentarer: