måndag 8 november 2010

Det händer saker! **** AS/ADHD

Skola igen efter lovet, skönt med de gamla vanliga rutinerna. Men tyvärr kände jag mig stressad redan på jobbet på förmiddagen - tänkte väl på hur mycket jag hade att göra här hemma och vet hur svårt det är att få mycket gjort samtidigt som jag assisterar den lille herr´n i huset :-)  Det blev t o m så illa att jag var tvungen att lägga mig en timme, efter att sonen kommit hem. Men han höll på med datorn i ena änden av soffan och jag låg i den andra änden, så jag kunde iaf svara honom när han pratade med mig. Det var värre att gå eller stå, när jag blir så där så kan jag inte vara uppe. Men som tur är går det ju över, jag vet ju vad det beror på - stress och att jag fick vänta för länge med att äta lunch.

Till på köpet så ringde en hantverkare och ville komma och titta på en grej som ska åtgärdas snart (så fort de har tid). Bara att fixa i ordning så det såg hyfsat ut där han skulle dra fram... vi har som sagt var lite rörigt efter hallrenoveringen.... jag tänkte inte lägga in alla grejerna igen, utan passa på att rensa och slänga när man ändå dragit fram det. Vad det är som ska fixas berättar jag senare - och det är inte hallgolvet. Vissa delar har faktiskt med diagnosernas framfart att göra , men förresten, säg vad som inte har det i vårt hus :-). Fast det här är så gammalt så det är preskriberat för länge sen... 

Som jag skrev igår så tänkte jag försöka få prata med rektorn på specialskolan idag. Hur gick det tror ni? Jo, han var upptagen så kvinnan skulle be honom ringa upp mig sen! Han ringde inte idag, får väl se om han ringer i morgon...

MEN, däremot ringde sonens nuvarande rektor. Hon hade hört från sonens assistent att ärendet inte går framåt alls. Så hon tänker agera! Underbart, då kanske det händer nåt! Hon tänker sammankalla till ett möte där vi föräldrar, nuvarande rektorn, högstadierektorn och sonens assistent ska vara närvarande. Dessutom ska rektorernas chef (skolchefen) vara med! Det tror jag kan bli jättebra. Det känns så otroligt skönt att vi har både nuvarande rektor, lärare och assistent på vår sida och att de hugger i och hjälper till när det behövs! En massa Guldstjärnor till dem .

Inga kommentarer: