onsdag 4 september 2013

Ny personal - igen!

Ytterligare en dag har gått och den har innehållit lite nytt för Turbo. Mitt på dan idag när han befann sig i skolan fick jag besked om att man måste kasta in en ny personalkille på korttids redan till helgen. Detta är en kille som Turbo aldrig har träffat. Personalen Otto har kommit in på högskolestudier så han har försvunnit ganska hastigt. Vi får se om han jobbar lite emellanåt så han ändå finns där ibland. Meningen har väl varit att Axel som jobbat i sommar en del med Turbo, skulle ta över men han är upptagen av annat några veckor framöver.

Nu sätter man in en kille (Valle) som ska jobba ett av dygnen nästa gång Turbo är på korttids. Vi får se hur det går. Turbo och Valle fick iaf träffas ett par timmar under fritidstiden idag. Tom tog med sig Valle och introducerade honom för Turbo. Allt verkar ha gått bra så långt.




Jag hämtade Turbo efter fritidstid och det var ett bra humör jag möttes av. Lugnet höll i sig hela eftermiddagen och jag trodde det skulle förbli så. Men jag hade ett krav på Turbo under kvällen - och det var ett duschkrav. Tiden gick och sen blev det ganska tvärt surt och då blir inte Turbo att leka med. Det finns ingen återvändo, det går inte att tvinga in honom i duschen. Utbrottet gick ändå över snabbt, jag försökte tina upp honom och det gick rätt så lätt. Sen somnade han. Så det var ett ganska "lugnt" utbrott.

Nu får vi se hur morgondagen ter sig. Jag har ingen aning om detta hände för att han var trött, eller om det var det nya under dagen som påverkade honom. Vi sover på det så länge.
Kram, kram ♥

Inga kommentarer: