söndag 8 september 2013

Ölprovning

Efter frukost bar det iväg ut på gatorna i Prag. Där slank vi så småningom in på ett ställe där man kunde få testa en ölprovning.

 

Bäst tyckte jag var ölen med körsbärssmak, säger jag som inte är så överförtjust i öl. Men det var spännande att testa.

Sen har vi gått och gått och gått..... och sett vackra vyer....

 

......sett vackert brudpar

 

......och vi har också sett den gamla judiska kyrkogården med gravplatser från 1400- till 1700-talet. Mellan 80 000 och 100 000 judar sägs ligga begravda där.

Vet inte hur många bilder jag tagit idag, men det är en del. Får visa fler sen nån gång. Hittade ett fantastiskt vackert torg här iaf. Staden har mycket gammal och vacker bebyggelse.

Ha det gott alla och kram på er <3

 

2 kommentarer:

Nina sa...

Vad spännande och mysigt det låter. Men öl med körsbärssmak? Jaja, jag har ju inte testat så jag ska inte säga nåt..

Kul å följa er resa är det hursomhelst. Skulle vilja vara med :)

Kram Nina!

AnnaPanna sa...

Prag! Dit vill jag också åka. Härligt att se alla vackra bilder