söndag 22 september 2013

Ingen revansch men framsteg!

Helgen är på väg att ta slut och jag ska försöka hinna skriva ett litet inlägg. Har klämt in en extra aktivitet i dag.....
Turbo är väl inte riktigt så harmonisk som han var en period, men han är ändå harmonisk. Igår morse tyckte han att de skulle åka in och spela biljard igen - han ville ha revansch på sin pappa. Men när det närmade sig eftermiddag så backade han. Han ville inte åka. Och vi anpassar oss efter det så de fick vara hemma. Det blir säkert revanschförsök lite senare när Turbo tränat lite till.

Nina undrade hur Turbo tar en förlust? Ja, i det här fallet gick det bra. Man får ju vara lite förutseende där med och förbereda honom på att det inte är säkert att han vinner. Här märkte jag på Turbo att han skruvade upp sina chanser så jag kände att jag var tvungen att utmåla pappan som en duktig biljardspelare. Annars hade han säkert blivit mer besviken än vad han blev. Det gäller att läsa av läget.
Idag har vi gjort en utflykt hela familjen och träffat vänner tillsammans igen. Första gången efter alla år var för några veckor sen och idag fungerade det igen. Men jag märkte på honom att det var en rejäl ansträngning från hans sida idag. Han bet på naglarna non-stop när vi var borta. Nagelbitning är ett av tecknen på att han inte är helt lugn i situationen utan det finns en oro i kroppen. Annars biter han inte så. Men jag litar helt och fullt på att vi kan avbryta i tid nu för tiden och/eller att han själv säger till att han inte klarar mer.

Nu väntar vi på att assistent Nisse ska komma och ta ett extra pass i kväll. Jag och mannen och två vänner ska ut och roa oss lite. Ha det fint så länge. <3


Inga kommentarer: