fredag 9 april 2010

Tack streckgubbar för att ni finns **** AS/ADHD

Jag förundras över hur enkla medel som behöver till ibland för att förändra en situation till det bättre. Jag tänker på lämningsproceduren på morgonen vid "fritids". I mitt inlägg igår visade jag hur jag ritat ihop ett serisamtal. Igår glömde jag lappen hemma så vi memorerade bilderna i huvudet medans vi åkte. Idag var den med i bilen så vi gick igenom den igen. Lämningen gick bra idag också. Vet inte om det skulle hålla i sig under en längre period men det räddade ändå de sista dagarna på påsklovet. Tur att man inte behöver vara konstnär för att rita streckgubbar...

Efter "fritids" igår ville sonen åka till samma vandringsled som dagen innan. Nu regnade det, men han ville ändå stanna efter vägen och ta kort på kullen vi bestigit. 

Vi stötte också på ett par rådjur som tog till flykten när vi stannade.

Ett litet gulligt uthus stod så fint vid bäcken. 

Det finns fortfarande liiite snö kvar vid kanten av bäcken, men det är inte mycket om man tänker på hur mycket vi hade för ett litet tag sen.

Ha nu en trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer: