torsdag 1 april 2010

Liten blir stor **** AS/ADHD

Den här veckan kan sammanfattas med ett ord - rörig. Det har varit nåt litet varje dag i skolan som varit annorlunda. Och inget undantag idag. 4:an, 5:an och 6:an var samlade i idrottshallen för sketcher. Sonen hade skött sig bra där, men här hemma exploderar det titt som tätt idag. Jag ska snart åka iväg ett par timmar och det känns skönt en sån här dag. Vart man än vänder sig och hur man än gör så tänder sonen = jobbigt. Mannen får ta hand om det ikväll :-)

På morgonen hade sonen varit till skolsköterskan. Hon kollar blodtrycket med jämna mellanrum. Habiliteringen vill ha lite siffror regelbundet p g a medicineringen som kan påverka. Det låg bra nu med så det var ju skönt. Men vilken stor son man har nu. Från att ha varit en liten charmig bebis 

så är han nu en stor pubertetsson som om ett år är tonåring! Han har nu vuxit om mig! Han mäter 170 cm, längst i klassen förstås. Jag väger liiite mer än honom men jag börjar ändå känna mig liten...

Inga kommentarer: