måndag 14 november 2011

Vinstlott och nitlott

Idag har jag inte tid att skriva egentligen, det är väldigt mycket nu. Veckan innehåller ju lite äventyr så det är bara att jobba på så man hinner med det man ska innan äventyret kan börja. Men allt flyter på här, skoldagen har nog varit bra och vi har ett lugn här hemma som man är glad över. Mitt i min stress så går många av mina tankar ikväll till en bloggvän som har det väldigt tufft - det är nog bara förnamnet.




Trygghet.... ja.... det var vad inlägget handlade om igår..... Vi har varit och är så otroligt lyckligt lottade, jag vet det mycket väl och vi uppskattar det något oerhört!
Vi har verkligen fått stöttning och hjälp till sonen under de senaste åren. När sonen gick i 5:an och 6:an var allt fantastiskt bra tillrättalagt för honom, han hade världens bästa assistent m m. Sonen har fina killar omkring sig på korttids som han trivs fenomenalt bra med. Han får också gå i en anpassad nystartad resursskola nu när han börjat 7:an. Allt detta har gjort att sonen mår riktigt bra, även om livet naturligtvis inte alltid är en dans på rosor när man lever med dessa diagnoser. Men det flyter på så bra som det bara går.




MEN!!! Hos Mamma Z kan man återigen läsa idag om hur deras liv ser ut. Det är rena motpolen till vårt liv och detta beror på en stor skillnad - bemötandet i skolan och den anpassning man gjort (eller inte gjort) där! Åh, vad jag önskar att alla barn med NPF kunde få ha det så bra som min son ändå har haft det de senaste åren. Hela familjen mår ju så mycket bättre - om man nu jämför med Mamma Z:s familj där i stort sett alla fyra nära på går på knäna. I det här fallet har vi dragit vinstlotten och de har dragit nitlotten.... Men varför ska det behöva vara så???

Många kramar till Mamma Z och andra behövande idag ♥

2 kommentarer:

Mormor Z sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Mormor Z sa

Tack Bellan, blir tårögd av din fina omtanke till min dotter och hennes fam som har haft en oerhört tuff dag i dag. Tankarna far runt i huvudet denna kväll.Kram