fredag 4 november 2011

Ska snart pusta ut lite

Nu ska jag snart åka hem från jobbet och pusta lite. Det har varit ett par jobbiga veckor nu då man fått ligga steget före hela tiden och verkligen vara alert och med i sonens tankegångar för att det inte skulle bli utbrott pga hans oro och att allt inte varit som vanligt. Tänk att en datorförlust kan få såna konsekvenser! Oro i kroppen är väl det minsta man kan kalla det....

Sista vardagen på lovet nu. Det var lite segt att få iväg sonen till korttids/fritids i morse, men vi kom ändå iväg om än något försenade. Det var ju ytterligare en dag med den nya personen och han känner sig väl inte riktigt trygg så. Men det var lite drygt halva dan sen skulle T på korttids hämta honom och då var det dags för korttidshelg. Så han hade ändå det att se fram emot.
Så här såg det förresten ut när jag packade korttidsväskan i går kväll ☺


Oswald ockuperar korttidsväskan!

Det var tydligen nån som ville följa med till korttids ☺ Där låg han säkert en halvtimme och sov medans jag gjorde ett litet avbrott i packningen ☺


Jaa, det händer väl inte så mycket mer idag egentligen. Har jobbat hela dan som vanligt på fredagar, men med ett avbrott för att åka in till stan och hämta ut passen som var klara. Så är det fixat också!




Som sagt, snart hem från jobbet och då ska jag slappa och koppla av min stackars hjärna lite som känner sig lätt överansträngd nu. Det ska verkligen bli skönt att äntligen få slappna av lite. Och för en gångs skull har vi inte planerat in så mycket i helgen. De planer vi har är att fixa lite med sånt hemma som behöver göras innan vi åker bort. Detta är sista barnfria helgen som vi är hemma innan vi åker till Japan, så vi får försöka få lite gjort i morgon.

Fredagskramen kommer här till er som vill ha den ♥

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen min egen vardag, när jag läser om din. Har själv e pojke på 7 år med dignoser och en flicka på 5 som utreds just nu..
En super bra blogg

Anonym sa...

Jag är så glatt avundsjuk på er Japanresa, jag hoppas verkligen att ni får en fantastisk resa med många vackra foton med er hem som vi får ta del av sen :)
Stor kram och ha en skön helg

Mamma Z sa...

Läser ifatt igen :-)
Oj, så jobbigt det blev av ett datorhaveri..men nickar ändå igenkännande..

Sam fick igår på sin födelsedag en mus till sitt WOW spel som kostade 750 kr.. jag bad han krascha tagentbordet när han blir arg nästa gång och han skulle försöka *skratt* men det vet både han och jag att det kan man inte garantera i ett utbrott..

Så spännande japan blir..ja ta MASSOR av kort så vi som är kvar här får ta del av dina upplevelser :-)

Lördagskramisar