fredag 18 november 2011

Trevlig ledighet

Ytterligare en dag i ledighetens tecken har gått. Som jag skrev igår så hade vi två dagar i Linköping med föreläsningar. Ska inte gå in på här att recensera dagarna där, men det var otroligt lärorikt. Bl a kan jag rekommendera att gå och lyssna till Bo Hejlskov om ni har möjlighet. Helt underbar föreläsare, som hade mycket vettigt att komma med när det gäller NPF.

En fantastisk tillställning var det, härligt att få vara med. Man fick en extra kick och ett litet lyft för att försöka få det att fungera ännu bättre runt sonen. Två heldagar fullmatade. Även mat åt vi naturligtvis. Så här såg det ut vid lunchen båda dagarna, snyggt uppdukat!




Jag fick också glädjen att träffa en bloggvän, som jag aldrig träffat innan. Hon var även en av föreläsarna under torsdagen. Så intressant att höra deras historia!

Ja, just det ja.... kanske skulle förklara det där med polisbesöket för mannen som jag nämnde i gårdagens inlägg. På torsdag morgon när vi kom ut från hotellet och skulle till konferensen så hade någon stulit båda nummerplåtarna på bilen!! Borta, puts väck!
Mannen släppte av mig på konferensen och själv fick han leta på polisstationen för att göra en anmälan. De fixade också ett par tillfälliga skyltar så vi kunde köra med bilen. Snygga var de inte!




Men vi kunde åka vidare på kvällen mot Stockholm iaf. Efter vägen dit tog vi ett stopp vid en av mina närmaste bloggvänner! Så roligt att äntligen för första gången få träffa henne! Vi har lärt känna varann genom bloggandet, hon har liksom jag en son med diagnoser. Med andra ord så förstår vi varandra väl. Vi har också samma intresse för foto.
Efter att ha fikat där, pratat, kramats, byggt lego med hennes son, så körde vi vidare mot Stockholm.

Idag har vi varit på fotomässan. Trötta i fötterna är vi efter allt gående, men kul att se en massa vackra bilder och klämma på en och annan kamera. Här står äldsta sonen och mannen och beundrar ett av fotona.




Jag hade också förmånen att springa på en av mina gamla klasskamrater som jag inte sett på trettio år! Helt otroligt, men vi kände igen varann. Det blev ett par goa kramar, kan jag säga :)

Nu ska jag och mannen ha en myskväll för oss själva. Äldsta sonen och flickvännen skulle på konsert ikväll så då passar vi på och myser. Myskvällen börjar med ett pass på motionscykeln i gymmet. Sen blir det nåt gott att äta och lite god dryck.
Myskram på er alla ♥

1 kommentar:

mariellejohnsson sa...

Hoppar in här och kramar om! Jag tyckte också att det var så himla kul att få träffa dig! Vi måste ses igen!
Kramar!