fredag 14 oktober 2011

Solo-helgen har börjat

Efter utbrottet som var i går på skolan så visste man inte hur morgonen skulle bli, om sonen skulle protestera mot att sätta sig i taxin m m. Men det var inga som helst problem. Han studsade upp ur sängen på första väckningsförsöket. Inget tjat behövdes idag :) Men det var nog resan med mannen som hägrade också förstås. Men först väntade skolan några timmar.

Jag hämtade sonen en timme tidigare innan skolan var slut idag. Sen körde jag mannen och sonen till tåget.




De satte sig på tåget som tog dem till Stockholm. Ett besök hos storebror stod på schemat för helgen. Eftersom storebror flyttat till Stockholm och det därmed blivit mycket längre till honom så krävs det lite planering för att träffas. Mannen kom på den briljanta idén att de skulle ta tåget dit över helgen. Sonen tycker det är så kul med en helgutflykt med sin pappa och det blir bäst om de åker ensamma. Det blir för rörigt om vi åker alla tre.

När de kommit iväg med tåget åkte jag in till stan och gjorde en intensiv shoppingrunda. Sonen växer ca 10 cm på ett år och då förstår ni hur snabbt han växer ur kläderna. Garderoben behövde verkligen fyllas på inför vintern nu. Efter lite jagande så hade jag hittat ett par jeans, en t-shirt, en långärmströja, kalsonger, strumpor, vantar, mössa, halsduk och ett par kängor.



Pust! Så skönt när jag betat av listan och hittat det mesta. Nu hoppas jag naturligtvis att jag köpt rätt storlek av allting så jag slipper åka och byta. Det svåraste blir ju om inte kängorna passar....

Nu har jag ordnat lite fredagsmys i min ensamhet här.



Jag kan trivas bra med ensamheten, bara det inte händer för ofta. Mysigt med lugnet som infinner sig. Och sen får man ju ha fjärrkontrollen för sig själv också :)
Ha en härlig fredagskväll ♥

Inga kommentarer: