fredag 3 september 2010

Son- och pappautflykt **** AS/ADHD

Efter en lite trött morgon så fick jag iväg sonen till skolan i dag också. :-) Han verkar fortfarande lätt uppspelt - om det är för att det är lite förändring när det gäller assistenterna i skolan, är svårt att säga. Men han vänjer sig nog snart isf.
Fredagar är ju min lååånga arbetsdag (har nästan alltid varit så). Sonen och mannen (pappan) har som tradition att göra nåt extra trevligt tillsammans då. Idag hade sonen på önskelistan att åka in till stan och åka gocart! Han gjorde det förra helgen med korttids och fick tydligen blodad tand. När han nu fått det i huvudet och ingen har sagt nej på ett tidigt stadium så var det bara för mannen att acceptera önskemålet. Han var lite skeptisk på fm till att åka men jag tror han tyckte det var roligt när de hade gjort det. Ett dyrt nöje så vi får göra nåt schema till sonen så han förstår att man kan inte åka gocart varje vecka...

Idag hade jag velat gå på bio tillsammans med mannen. "I rymden finns inga känslor" har premiär idag. Hörde en recenscent på radion idag som gav den en 4:a av 5 möjliga. Låter ju lovande. Det är lite ofattbart att de gjort en film där huvudpersonen har asperger. Om det inte är för snedvridet så är det ju också ett sätt att öka kunskapen om funktionshindret. Får hoppas att vi hinner gå och se den nästa helg kanske, när sonen är på korttids. Han är hemma denna helgen så då får jag och mannen hålla oss på hemmaplan.
Nu ska jag ta en promenad hem från jobbet. Har i stort sett suttit på min stol sen kl 9 i morse...

Inga kommentarer: