fredag 14 augusti 2015

Utbrott förstås....

Mannen hämtade hem en lugn och fin Turbo från korttids strax efter lunch idag. Turbo har varit där ett par dygn. Jag gick hem tidigare från jobbet på eftermiddagen idag. Mannen skulle åka iväg helt ensam och är borta över natten. Han har inte haft många ensamma timmar denna sommar så nu var det hans tur att vila hjärnan lite. Det unnar jag honom så väl! ♥

Mannen förberedde Turbo på det nya vi fick höra igår på mötet på kommunhuset. Jag gjorde ännu mer slag i saken och visade lite mer praktiskt i samband med det. Och.... det kom förstås ett utbrott.... (och mitt andra par solglasögon blev ihopknöcklade) men vad hade vi väntat oss? Allt är nytt och känns främmande för honom, det är klart att det inte går spårlöst förbi!

Turbo - mitt hjärta ♥

Nu får det smälta in och jag hoppas det lägger sig och att Turbo kan förlika sig med de nya tankebanorna och planerna.
Eftersom jag är ensam med honom i eftermiddag och ikväll/natt så blir det inte längre inlägg från mig idag. Men jag återkommer förstås med lite utförligare redogörelse senare.

Kram ♥

Inga kommentarer: