lördag 8 augusti 2015

Över stock, sten och bäck!

En massa tankar och dyl snurrar i mitt huvud just nu och jag hade tänkt få tid att skriva ner dem här idag. Bl a en liten rapport om vad som hänt under torsdagen och fredagen med tanke på den närmaste framtiden för Turbo. Men vet ni... jag och mannen drog iväg på en utflykt idag som tog nästan hela dan. När vi kom hem blev det grillning med ett glas rosé till, och sen försvann lusten att skriva ett längre inlägg. Men det kommer förhoppningsvis i morgon i stället. :)

Dagens utflykt ja... Turbo är på korttids under helgen och både mannen och jag kände för att hitta på nåt. Ut och lufta oss och kamerorna lite. :)
Vi åkte några mil och letade på en mosse som hade diverse spångar och stigar att gå på. Vilket lugnt och avkopplande ställe! Härligt! Där skulle jag kunna sitta en halv dag och varva ner, men tyvärr är det lite långt att åka för att bara vara en förmiddag för sig själv.



Efter det kom vi på att vi skulle leta på ett häftigt ställe som vi varit på för ca fem år sen. Jag hade i mitt bakhuvud att jag hört att "sevärdheten" är borttagen, men var inte riktigt säker. För att komma dit får man klättra i snårskog och försöka ta sig över en bäck som är lite för bred för att hoppa över. Men eftersom mannen har ett positivt tänk och jag är envis som en röd gris, så gav vi inte upp i första taget. Fram skulle vi!



Det resulterade i lite skador, men inte värre än att vi kunde gå vidare. Det där läker snart!



Men när vi väl kom fram så var mina farhågor rätt iaf - det fanns inget kvar av det vi tänkt titta på och fota en del. :( Misstänker att miljökontoret haft åsikter om att det stod där i skogen....



Måste visa er vad det var, för jag hittade mannens foton sen sist vi var dit - alltså för ca fem år sen. Det är ett gammalt tåg sen, gissningsvis, före 50-talet?! Det stod inne i urskogen och har stått där i årtionden. Sååå häftigt fotoobjekt!!




Ja, ja, vi klättrade tillbaka ut till vägen igen och sen blev det hem och grilla. Nu blir det soffhäng ikväll då våra kroppar är lite möra efter allt klättrande över stock och sten. Men härligt var det! :)
Kram på er! ♥

Inga kommentarer: