tisdag 18 augusti 2015

Nytt schema igång - pust...

Nya schemat för Turbo drog igång från och med igår och jag är redan trött efter två dagar! Turbo är också trött.... Jag och mannen höll oss borta hemifrån från kl 9-21 igår pga att vi hade assistenter här hemma hela dan och vi andra kan inte vara hemma samtidigt. Idag har jag hållit mig borta mellan 9-15. Hållbart i längden?? Nää, verkligen inte! Men vi kör ett tag så får vi se hur det utvecklar sig.

Timmy och Nisse (med något inslag någon dag av Erik) kommer att ta en vecka var när det gäller 8-15, det som tidigare var skoltid men som nu ska vara något annat. Sen kommer Erik och Ove att ta eftermiddags/kvällspass och någon helgdag emellanåt. Allt detta för att bädda för framtiden då vi behöver ha minst fyra assistenter. Vi vill inte mista någon av dessa assistenter som assistansbolaget handplockat till Turbo, därför gör vi så här.



Som sagt, fr o m igår drog allt det nya igång. Timmy får dra ett stort lass nu när allt nytt ska starta upp. Han får introducera Turbo i det nya och det är mer än viktigt att han känner sig trygg med assistenten i det läget.
Igår var första gången han hade assistent så länge på det ordinarie schemat. Ove hade sitt första egna pass med Turbo igår, och det är kanske inte optimalt att sätta in en ny assistent när det är lite skakigt för Turbo med nytt schema. Men eftersom vi vet att detta är en assistent med erfarenhet och vi anar att det är en duktig assistent så körde vi på utan att ändra.
 
När jag och mannen kom hem igår kväll var allt frid och fröjd, men ändå.... Idag har vi nog ont både Ove och jag av olika orsaker - sen säger vi inte mer om det, haha... Men det blir säkerligen kanonbra nästa gång, det är iaf jag övertygad om!
Samtidigt som vi förstås ser allvaret i saker och ting så ser vi saker med en nypa humor. Utan humor överlever man inte! :)



Hmm... börjar få lite dåligt samvete inför er läsare här.... Mötet med cheferna i kommunen som vi hade i förra veckan - det har snart gått en vecka och jag har inte nämnt vad vi kom fram till! Skäms på mig!! Men idag finns tyvärr inte orken att avhandla det här. Kände att jag var tvungen att skriva om vardagen som den ser ut, så jag inte halkar efter där också. Jag har ju bloggen som en liten dagbok. Men redogörelsen kommer inom kort, hoppas jag.

Kram på er ♥

2 kommentarer:

Annelie L sa...

Ni kanske behöver se er om efter en liten lägenhet som du och mannen kan hyra och vara i medan detta pågår . Det är inte lätt att hålla sig hemifrån om man inte har någon stans att ta vägen. Önskar er Lycka till med allt det nya. Stor kram

Nina sa...

Ojoj.. Hoppas det löser sig någorlunda inom kort. Förstår att det är ohållbart i längden.
Kramar <3