söndag 9 augusti 2015

Ny ritning... stiltje

Konstigt att dagarna har en sån förmåga att springa ifrån mig! Men jag får försöka hinna med några rader här ikväll ändå.

I slutet av förra veckan fick vi ett nytt ritningsförslag från arkitekten. Tyvärr har handläggaren som ska bevilja/avslå ritningen semester fortfarande. Men i morgon tror jag både han och byggnadsteknikern ska vara på plats igen. Då hoppas jag de prioriterar vårt ärende, och det tror jag de gör. :)

Ritningen såg riktigt bra ut, tycker både jag och mannen. Nu återstår det att se vad, i första hand, handläggaren tycker. Har vi ordentlig tur så hör han av sig i morgon - kan vi hoppas på så snabba ryck?? ;)



Lite stiltje har det blivit på sysselsättningsfronten för Turbo tills om en vecka då skolan egentligen skulle dragit igång. Tyvärr är det semestertider även hos den enheten som vi slussats vidare till. Men mannen hade kontakt med skolchefen i slutet av veckan och han ser fortfarande positivt på läget. Och då får väl vi också göra det.... även om veckorna går.... Nu brinner det i knutarna! Turbo har ju ingen aning om vad som händer fr o m den 17/8 och det är verkligen inget bra läge. Nu lever vi på hoppet!

Turbo har kommit hem från korttids i eftermiddag efter att ha varit där över helgen. Han verkar lugn och go, även om de kastat om liiiite med personalen där. Men det har tydligen gått bra. Och jag och mannen har kopplat av - kände att vi verkligen behövde det!

Nu får det bli kvällsbestyr så vi kommer i säng och kan ladda inför en ny spännande vecka!

Kram, kram ♥

Inga kommentarer: