tisdag 25 augusti 2015

Försöker se framåt, inte bakåt...

Gårdagen var jobbig för Turbo, snudd på traumatisk faktiskt, och när den sista assistenten lämnade oss kl 21, så kröp han upp hos mig i soffan. Men lugnt var det inte! Han sökte tröst, men det är inte det lättaste att ta emot för honom. Det blir oftast åt andra hållet för honom.... alltså utåtagerande som det så ofta blir när det handlar om känslor...  Men huvudsaken att kvällen gick utan att det blev något ordentligt utbrott iaf.

Idag var jag till skolan och hämtade Turbos grejer som de samlat ihop sen förra läsåret. Jag är inte sån så jag vill älta och gräva ner mig i gamla händelser som inte funkat, för sånt tjänar ingenting till. Jag skulle kunna skriva spaltmeter om det tragiska i det hela, men det är inte jag på nåt sätt. Men nog kändes det lite makabert när jag lämnade skolan med den säcken i handen....



Jag hämtade alltså resterna av Turbos skolgång och tankarna kommer förstås igång och jag tänker på vilket stort misslyckande det varit under hela högstadietiden som ändå utökades med ett år extra. Fyra år i högstadiet och slutresultatet räcker ändå inte. Orsaken har jag klart för mig, men tar inte upp och ältar det här och nu. Det finns förstås guldkorn genom åren, och många har kämpat och jobbat på. Många är vi säkert som lärt oss en del under de här åren och de lärdomarna kan vi alla säkert ha nytta av i livet.

Nu vill vi som sagt inte se bakåt utan framåt och hoppas på att kommunen ger järnet och löser den närmaste framtiden på ett mycket bättre sätt än de gjort hittills.



Den här dagen då, vad säger vi om den? Inget riktigt utbrott, bara ett halvt än så länge, men lite dallrigt är det förstås. Turbo är ganska trött och det är mycket nytt. Vi har gått in i vecka nr 2 med det nya schemat. Klart att det inte går spårlöst förbi med alla omställningar som gäller. Mannen och jag diskuterade schemat ikväll och vi kör några veckor, sen får vi utvärdera och se om vi behöver backa på något eller om det kan gå ändå. Men vi är lyhörda och beredda att backa innan, för det dallriga måste vända ganska snart om det ska funka. Vi får se vad som händer. I morgon är det ytterligare en ny fas i schemat. Hej å hå!

Det där intressanta telefonsamtalet jag skulle göra idag, hur gick det med det? Ja, ungefär som det brukar när man söker någon - "personen ni söker är upptagen i sammanträde och återkommer kl .....", "personen ni söker svarar inte", "personen ni söker är inte anträffbar" osv. Jag fortsätter i morgon och jag är sååå nyfiken på vilka svar jag får på mina frågor jag tänker ställa till personen!

Kram på er ♥

Inga kommentarer: