söndag 16 augusti 2015

Mysiga dygn

Mannen åkte som sagt, iväg på egen hand på fredag eftermiddag för att vara ensam ett dygn. Efter att Turbo hade haft sitt utbrott när jag visade lite praktiska förändringar som börjar nästa vecka, så lugnade han ner sig och vi hade en riktigt mysig kväll sen, han och jag.



På lördag förmiddag körde jag några mil för att lämna av Turbo hos assistent Timmy. De åkte vidare till Liseberg för en dag där. Riktigt kul verkar de ha haft! Jag fick sms-rapporter från Timmy med jämna mellanrum under dagen och jag kan väl säga att jag garvade skönt åt vissa sms. :) Underbart! Det är tyvärr inget jag delar med mig av här på bloggen, men de har en härlig humor, dessa assistenter!

Själv drog jag in till stan där jag hittade min man igen. :) Han hade nog längtat efter mig för jag fick t o m en present av honom. ♥


Vi hade ett trevligt dygn då vi både hann med att motionera, slappa, bada i bubbelpool, äta lite gott, fota och bara vara. Det blev som ett extra semesterdygn. Timmy sov nämligen kvar hos Turbo på natten efter Lisebergsbesöket och vi fick vackert hålla oss borta. Men det gick som sagt ingen nöd på oss.



Jag och mannen kom hem på eftermiddagen idag och det var bara glada miner här. Turbo är lugn och harmonisk efter dygnet med Timmy och vi njuter förstås. Härligt och bra jobbat av assistenten!

Nu går vi in i en ny vecka i morgon och därmed kommer nya schemat igång. Det blir ganska stora förändringar med både det ena och det andra. Får nog skriva en redogörelse i morgon om vad som hände förra veckan och lite hur vi gör i veckan nu.

Kram på er så länge ♥

2 kommentarer:

Nina sa...

Ja... en är lixom lite nyfiken här. Håller iaf tummarna för att det ska gå bra <3 Kramen!

Annelie L sa...

Härligt att det fungerar så bra med assistenterna, sånt blir man glad av 💗 Kram