lördag 1 augusti 2015

Regnig utflykt

Vilken härlig Turbo-dag vi haft idag! Inget märkvärdigt kanske, men han har varit sååå harmonisk! Han har suttit och sjungit hela långa dagen och det är ett stort bevis på att han är harmonisk inombords. Det är en så härlig känsla och atmosfär runt honom vid såna tillfällen. Vi njuter!

Jag hinner inte med här på bloggen som jag tänkt. Kvällen blev inte som jag planerat eftersom Turbo fick för sig att vi skulle ut och cykla. Den turen tog längre tid än vi trott, så tiden sprang ifrån mig - igen!



Men iaf... I torsdags hade vi assistent Erik här hela dagen hos Turbo. Jag och mannen skulle äntligen få komma iväg på den där efterlängtade fotorundan. Vi skulle åka den där rundan som jag fick tips från Kent och som jag var ute på i våras. Nu skulle jag få visa mannen den vackra vägen. MEN vädret var ju inte det allra bästa, tyvärr.

Vi började rundan med att kolla in ett museum, eftersom det ändå regnade. Intressant, eftersom mina föräldrar jobbade inom branschen, men i en annan del av Sverige. Även mannen halkade in i branschen ett tag, tack vare dem.


Sen åkte vi vidare för att titta på den vackra naturen och åka den lite slingriga vägen. Surt att vädret inte var så bra, men vi gjorde ändå det bästa av det.



Det var det om torsdagen, som blev en mysig dag trots vädret.
Igår (fredag) jobbade jag mesta tiden och mannen var med Turbo. Allt var lugnt och städat.
Idag har jag umgåtts med en del vänner halva dan. Så härligt och trevligt! Speciellt trevligt att få träffa "Strutgumman" som läser min blogg och följer vårt liv genom den. Tack för snack och goa kramar! Det märks att du jobbar som assistent....

Nu måste jag stoppa skrivandet för idag. Många tankar snurrar ang Turbo, assistenter, den närmaste framtiden m m, men mer om det i nästa inlägg.

Kramar! ♥

4 kommentarer:

Nina sa...

Jamen _som_ jag har längtat efter inlägg här.
Den som väntar på nåt gott... Extra glad blir man när det dyker upp ett inlägg :)
Ja, å så saknar jag, förstås. Inte bara bloggen då ;)
Gonattkramen påre!

Annelie L sa...

Härligt och positivt från dig i kväll.
Kram och sov så gott ❤️

strutgumman sa...

Så mysigt att träffa dig också. Hoppas på längre tillfälle nästa gång. Ta hand om er.
Kram!!

strutgumman sa...

Så mysigt att träffa dig också. Hoppas på längre tillfälle nästa gång. Ta hand om er.
Kram!!