måndag 31 augusti 2015

Återhämtning

Helgen är slut och måndagen har också gått. Skrivarandan har inte infunnit sig här, men några rader ska jag väl få till idag ändå.
Turbo hämtade jag hem från korttids igår. Rapporter därifrån säger att han varit orolig i kroppen även där, men inget utbrott och det är vi glada för. Inte så konstigt om han är orolig med allt nytt omkring honom. Vi är många runt honom som hoppas det lägger sig snart så han kan börja må lite bättre. En eloge till grabbarna på korttids - Valle, Tobias och Tom - som får jobba extra hårt när det är labilt hos Turbo!



Jag och mannen har verkligen njutit av den här helgen. Det var välbehövligt för det tär på oss båda när det haglar utbrott varje dag. Vi blir lite slitna och avlastningen behövs verkligen för att vi ska återhämta en del krafter så tålamodet finns när vi behöver det sen.

Utställningen som vi inte gick på i lördags, den blev av igår i stället. Egentligen fanns inte tiden, men jag var så sugen på att se den. När den började för några veckor sen, sa jag att jag inte ville missa den. Sista dagen var igår. så bäst att ta chansen. Och den var värd att se!



Jag hämtade som sagt Turbo igår på eftermiddagen och i såna här lägen som vi är i nu, så är det extra spännande att se vilken typ av ansikte jag kommer att mötas av. Igår var det ett glatt ansikte och jag pustade ut. Kvällen hemma blev lugn efter att vi kommit hem efter två timmar med bilkörning och en del annat.

Dagen hoppas jag varit bra, men jag vet inte. Nytt moment igen idag så vi får se vad som väntar när jag och mannen kommer hem. Vi har assistenter på långpass idag - kl 8-21. Jag och mannen håller oss borta.....
Nu hoppas jag att skrivarlusten kommer tillbaka till mig i morgon, behöver ta sats och fila lite...

Kram ♥