tisdag 4 augusti 2015

Olöst planering

Idag är jag bara sååå överväldigad… nej, förresten, jag ska börja skriva om en annan sak! Jag blev så glad över att få veta att jag varit saknad av några läsare här på bloggen. Jag har ju inte skrivit lika flitigt nu under ”semestern” som jag brukar. Kul att höra från er att ni uppskattar att jag skriver! Så jag ska försöka fortsätta ett tag till….

Och sen… wow, säger jag bara! Vilka fantastiska assistenter vi har! (Hört det förut?? ;) ) Efter mitt förra inlägg – där det framkom en del farhågor – så hörde en av våra fyra assistenter helt oväntat av sig ganska omgående, alltså i natt, haha, och frågade om han kunde hjälpa till på något sätt. Vi hade ett ganska långt snack idag och jag blir så varm i hjärtat av ett så här fint initiativ. Alla kommer vi i kontakt med olika personer och hjälps vi åt att nysta och lägga ut krokar åt olika håll så vet man aldrig vad det kan leda till! Förhoppningsvis något positivt för Turbos skull.



Jag hoppas iaf att vi under den här veckan ska kunna fortsätta nysta där vi slutade när semestrar tog över och ”allt” las på is. Nu börjar det bli bråttom med att få fram lösningar. Denna veckan och nästa vecka kvar, sen så ska nytt sättas i verket som vi som sagt inte fått någon lösning på, mer än assistenterna.

Idag har Turbo varit på fritids/korttids på förmiddagen när jag jobbat. Men nu är vi trötta, både Turbo och jag – ordentligt trötta! Jag såg i ansiktet på Turbo vid hämtningen att han inte var jättepigg. Det får nog bli tidigt i säng ikväll så vi vänder tillbaka dygnet nån gång. I morgon väntar nya utmaningar med ett möte med assistenter och ledning där. Spännande att få allt spikat med nya schemat efter vissa justeringar, förhoppningsvis! Vi får se vad som händer. Några små saker hänger i luften även där, tror jag.

Kram för ikväll ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Håller tummarna att ni ska hinna få till bra lösningar <3
Kramar!