onsdag 27 november 2013

Dag tre....

Dag tre med skola är till ända och det har varit en kanonbra dag. Vår assistent Kent jobbade sista dagen för den här veckan. Vi kom på häromdagen att det vore bra om assistent Nisse kunde gå bredvid och se vilka rutiner som Kent jobbat upp, så idag har Nisse varit med hela dagen i skolan. Det är ju viktigt att de jobbar exakt lika så det inte blir snett nånstans.




I morse var Turbo tyvärr en aning trött när jag skulle väcka upp honom. Det är en omställning för honom att gå upp tidigt igen. Under hans hemmasittning har det inte blivit lika tidiga mornar av förklarliga skäl. Vi har ändå försökt hålla någorlunda bra dygnsrytm även om det inte blir att man går upp kl 7 när man är hemma och inte har någon tid att passa.

Det gick ändå att få honom att vakna så han hann med taxin. En bra och lugn kväll har vi haft här också. Turbo hade äntligen fritidstid på eftermiddagen efter skolan då korttidspersonalen Tom jobbade. Turbo har verkligen saknat fritidstiden nu när han varit hemmasittare. Tom och Valle har varit efterfrågade av honom. Det känns ju ändå positivt att han längtar efter korttids/fritids och även skolan när det varit ett uppehåll.




Efter inlägget igår då jag skrev om en febrig assistent som jobbade med Turbo, så fick jag frågan hur jag själv mår. Jotack, jag repar mig. Ingen feber är kvar och jag känner mig hyfsad iaf. Ska nog pigga på mig bara det får vara relativt lugnt. Som tur var fick inte febern så stort fäste i mig denna gången, då vi fick lugnande besked bara ett dygn efter att febern kom. Nu ska jag packa ihop för dagen och försöka sköta sömntiderna så ökar ju oddsen för att jag är piggelin i morgon.

Kramen till er alla ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Skönt att du mår ok efter allt som varit. Det brukar ju komma när det lugnar sig.. Men du tar hand om dig så gott du kan!!!
Bra :) <3

Jag fortsätter hålla tummarna för att det ska få rulla på nu, utan fler bakslag. Tänk att det kan vara sån enorm skillnad på när det funkar och när det inte gör det... Tror inte folk fattar det.

Kramar om!!
Nina