lördag 9 november 2013

Försöker andas lite....

Hoppas ni har det fint därute! Jag och mannen försöker landa ännu mer i vår nya sits och det får sakta sjunka in. Det var iaf passande för vår del att Turbo har en korttidshelg denna helgen. Vi hoppas det går bra därborta och att det är lugnt. Vi har ju ingen aning om hur han känner sig nu eftersom allt händer så plötsligt och ingen förberedelse långt i förväg.

Jag och mannen har umgåtts med några vänner på bortaplan idag och lunchat med dem på mysigt ställe. Skönt att tänka på lite annat ett tag och ha det trevligt.




Eftermiddagen och kvällen är lagom slö. Jag har mailat lite berörda personer ang Turbos skolsituation och sen sitter jag och filar på ett blogginlägg som ska förklara en del frågetecken för er läsare.
Kanske tar jag en promenad i blåsten och regnet innan kvällen kommit på allvar. Skulle behöva ut och röra på mig lite och genomlufta hjärnan.

Jag försöker lägga bort skoltankarna så mycket som möjligt, samtidigt som jag tänker en del på det förstås. Vad blir det för lösningar på allt? Vi har väl hamnat i ett moment 22. Skollagen säger att man inte får stänga av en elev mer än ett visst antal dagar, men i praktiken finns ingen kompetent personal i skolan idag för Turbo. Så hur löser man det?
Nej, jag skulle inte tänka på detta och ännu mindre skriva om det idag. Så jag stoppar detta inlägg här och nu så "ses" vi i morgon med många fler tankar.

Kram på er ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Kramar och tankar till er <3
Nina