lördag 1 juni 2013

Trasigt idag

Måste säga att jag är imponerad av en läsare här! Läsaren ska börja från början och läsa igenom bloggen. Eftersom hennes son är några år yngre än min son så förhoppningsvis finns det något matnyttigt där. Och din fråga Emelie, är intressant. Du får svar, men inte idag. Ska utveckla svaret lite mer, tänkte jag. Jag känner verkligen för er i den situation ni fick uppleva, det är en sak som är säker! Ger dig en kram här för jag tror du behöver den ♥
Det är hög tid för mig att svara på några frågor för det är ett par stycken till som väntar, så det får bli en dag i det närmaste.




Igår jobbade jag som vanligt på fredagar hela dagen tills frampå kvällen. Jag tog en långpromenad hem sen och det var hur skönt som helst även om jag inte var klädd riktigt för en långpromenad, men jag kunde inte låta bli när det var så vackert väder. Väl hemma så funderade jag ju hur kvällen skulle bli. När medicinen håller på att gå ur Turbo på kvällen och verkan av den avtar så kan det lätt bli lite stimmigt. Men rätt vad det var ville han gå och lägga sig och jag tror han somnade bums! Hoppsan! Jag och mannen fick ett lugnt fredagsmys där vi satt ute på altanen och gottade oss till ganska sent. Det hade vi inte räknat med så det var lite bonustid för oss själva och vi passar på att ladda batterierna när vi kan. Det behövs.....






Men vår förmiddag idag var väl ingen höjdare precis. Vi var ute allihop och sen var det något som gick rejält snett för Turbo. Det är svårt när man är utomhus och det kommer ett utbrott för då vet man inte riktigt vad han går på. Inne vet man att det är ungefär samma saker som ryker varje gång. Men ute är det ju lite mer oförutsägbart. Men så här gick det idag:





Sånt är livet för oss och vi vet att det är ingen idé att köpa nåt som är dyrt och fint. Att ha en fin trädgård är något som får vänta tills om några år......

Utbrottet lugnade sig inte i o m detta utan det fortsatte genom huset och upp på hans rum. Men jag kan inte låta bli att le inombords mitt i tumultet för så här såg det ut i trappan upp till övervåningen och i vårt sovrum efter Turbos framfart:






Jag ler naturligtvis inte åt utbrottet för det är jobbigt när det blir så här och jag/vi är otroligt trötta på det. Men det är mycket lättare att plocka upp tidningar än att plocka upp tunga böcker som dessutom går sönder och att måla väggen är inte heller roligt! Här vinner vi mycket frustration! Så att plocka bort böckerna och lägga dit tidningshögar i stället var ju en hit!

Nu ska vi se hur den här kvällen artar sig. Vi har gemensamt bestämt att vi ska se på TV ikväll tillsammans och jag hoppas Turbo fixar det. Han ser iaf fram emot det....
I morgon får Turbo och mannen klara sig helt utan mig eftersom jag ska åka med på en bussresa. Jag kommer att åka innan Turbo vaknar antagligen och komma hem när han troligtvis har somnat.
Ha det allra bäst mina läsare ♥

Inga kommentarer: