söndag 23 juni 2013

Slut

Nu är långhelgen slut och jag har väl inte så mycket mer att komma med efter inlägget igår. Dagen idag har fungerat ganska bra med anpassning såklart. Turbo har sovit rätt länge på mornarna den här helgen, så även idag. Mannen skulle iväg på förmiddagen och det var knappt att jag och Turbo gick upp innan han gav sig iväg. Och det var lika bra det, för det är rörigt för Turbo när vi är två vuxna omkring honom vid frukosttid.

Jag tänkte på det i morse att det är sällan jag och mannen kan äta frukost tillsammans. Det blir mest när Turbo är på korttids och numera är det bara var tredje helg. Så det blir inte alltför ofta vi kan sitta och mysa vid frukostbordet precis. Men eftersom det blir så mycket bättre för Turbo om vi delar upp oss så gör vi naturligtvis det.




Sen har vi delat på oss lite under dagen också, mannen och jag. Mannen var borta första halvan av dagen och jag den andra halvan. Det blir ju lugnast så också.

Igår pratade Turbo om att han längtade till måndagen. Först längtade han till fritids/korttids på måndag förmiddag då Tom jobbar med honom och sen till eftermiddagen/kvällen då assistent Nisse kommer. Härligt när han trivs med sin vardag trots att det är sommarlov. Loven har ju inte alltid varit så lätta, men de senaste åren har det gått bättre. Detta pga att det fungerar så bra med personalen runt honom som han längtar till.

Det får nog bli allt från mig idag. I morgon kanske jag berättar om lite drömmar som Turbo har, han dagdrömmer lite och det är rätt kul att höra när han berättar om det.....
Natti, natti ♥

Inga kommentarer: