fredag 25 januari 2013

Liten kortis

Kikar in här lite snabbt. Jag har vid lunchtid idag lämnat Turbo på korttids. Ingen skola idag heller pga personalbrist....

Efter de här dygnen vi haft så var det otroligt skönt att få lämna över Turbo i Toms händer. Att lämna över honom i trygga händer och inte behöva vara orolig att personalen ska fixa det om det blir turbulent, betyder så mycket för vår avkoppling. För nu behöver både mannen och jag vila oss från allt vad diagnoser heter över helgen. Som tur är har vi inget planerat - förutom ett möte i em - för det hade vi aldrig orkat med nu. Det är slitsamt med såna här jobbiga dygn.

Jag ska inte skriva så mycket i det här inlägget för jag har lite att ta ikapp nu när det har gått bort en massa tid och snart ska jag iväg på mötet också. Men jag måste bara nämna om vad som hände idag precis innan vi åkte till korttids. Vi har så smått börjat få Turbo att förstå att det är sista gången som Mt jobbar, och idag sjönk det nog in. Men han uttrycker själv att han ville köpa en present till Mt! Vad glad man blir när det kommer så spontant från hans sida!




Mt kommer att bli saknad, men vi har försökt att uppväga det hela med att det blir reserven Otto som kommer att jobba i stället. Att Otto kommer i stället tycker Turbo är positivt, men nu ställs det på sin spets denna helgen då det som sagt är sista gången för Mt. Jag hoppas allt går bra och att han inte får ett hårt avsked, för det är så det kan komma till uttryck när känslorna blir för starka.

Ha nu en härlig fredag allesammans och kram på er ♥

PS. Tack för komplimangen av bilderna!! Hoppar av glädje!! De två frostbilderna i gårdagens inlägg är tagna hemma då jag smet ut mellan utbrotten och innan mannen åkte till jobbet. Var ute ca tio minuter för att rensa hjärnan lite. Man får sno åt sig såna där småstunder så fort man kan. Tack för att ni gillar fotona!

Inga kommentarer: