onsdag 20 oktober 2010

TACK!!! **** AS/ADHD

Vilket fantastiskt forum detta är egentligen!

Jag vill först och främst tacka för kommentarer med tips om skolgången som kan kärva till sig nu. Det fanns en del att ta fasta på i det ni skrev, ingen nämnd och ingen glömd. Så ett stort TACK för hjälpen på vägen vidare!

Av en händelse ringde LSS-handläggaren av en helt annan orsak idag. Jag passade på att förklara hur läget är just nu, och hon hade väl hört lite fragment om det i kommunhuset.... Hon skulle genast göra en ny individuell plan för sonen. Sen kommer hon att sammankalla alla berörda till ett möte. Men man kan alltid hoppas att rektorn återgår till det hon kom fram till på vårt senaste möte - att hon måste se sig om efter en anpassad skola till sonen. Vi får avvakta och se vad hon säger när hon forskat färdigt i alla omständigheter runt ärendet.

Ni kan inte ana vad jag har här hemma nu.... jo, boken "Explosiva barn"! Inlägget igår lästes av viss personal på sonens skola som hade den, och vips så fick jag låna den! Bara att tacka och vara glad att jag nu får läsa den på tåget i helgen. Tänk vad saker kan lösa sig via bloggen!

Sen kom jag på att jag har ett par telefonsamtal att göra ikväll inför korttidshelgen, så att allt ska vara färdigplanerat. Man får inte glömma nåt, för då blir det katastrof för diagnoserna.

Inga kommentarer: