måndag 4 oktober 2010

Plocklördag **** AS/ADHD

Mitt förra inlägg slutade ju med att jag skulle spela Wii med grabben igår. Vi satte igång spelet..... sen förstod jag inte riktigt hur man skulle göra (jag spelar inte så ofta, så jag hinner glömma mellan gångerna).... utbrottet var ett faktum! Men jag får väl ändå vara glad över att det blev det enda stora utbrottet under gårdagen. Puh!

Mannen jobbade i stort sett hela dan så jag var ensam med sonen. Lego och datorn var väl det som var hans stora intressen för dagen med lite assistans från min sida med lite allt möjligt.

Jag hann iaf med att röja på den ena altanen. Tog in dynor och slängde gamla sommarblommor som vissnat. Men änglatrumpeten ser ut att tro det är vår med alla nya skott som kommer.

Den åkte iaf ner i källaren för vinterförvaring, så nu kan snart vintern komma. Gjorde rent utemöblerna och ställde in på altanen.

Efter iordningställandet så blev det hyfsat mysigt, tycker jag.

Nu har jag börjat gå och fundera på olika lösningar på inredning - väggar och golv - i hallen. Tack för tipsen jag fick - värdefullt för en novis som jag. Ett problem kommer väl att bli hur sonen ska fixa att ha hantverkare springande här några dagar. Och att det är (extra) tillstökat i hallen när det rivs och läggs nytt. Men, men, det är ju bara att ta, det måste göras! Förhoppningsvis ska jag hinna se mig om efter typ av material till golvet under kommande veckan. Jag har ju ingen aning om vilken stil eller färg det ska bli....

Nu drar en ny vecka snart igång, lite rörig vecka för min del. Sonen drabbas av rörigheten på tisdag, hoppas bara att det ska funka, med lite planering. Återkommer om det när det är dax.

Inga kommentarer: