torsdag 7 oktober 2010

Lite off **** AS/ADHD

Är så fruktansvärt trött idag så jag har ingen riktig inspiration att skriva idag. Men några rader ska jag kunna få ihop innan jag letar mig fram till sängen. Det har varit lite för mycket denna veckan. Mycket att göra och mycket spänningar i kroppen, tänkte det skulle ha lättat tills i dag på eftermiddagen men tyvärr sitter det kvar. Men, men, det ger väl med sig så småningom. Mannen har dessutom varit och är fortfarande förkyld men jag hoppas jag klarar mig ifrån det i alla fall.

Sonen är lite stirrig och orolig, det är nog lite för mycket som händer runt honom också så det är väl inte så konstigt att han reagerar. Men det kunde varit värre så jag ska inte klaga för mycket. Blir han inte värre än så här så står man ut. Några utbrott här och där får man ju ta....

Idag kom en hel dröse med papper och blanketter från assistansbolaget som jag anlitat. De hjälper oss med ansökan om assistans till sonen. Nu ska jag bara få tid att läsa igenom allt och sen ska vi skriva på och skicka in ansökningarna. De tyckte vi skulle ansöka samtidigt till både kommun och försäkringskassa, så sparar vi några månader där. Smart! Så om några månader har vi nog kommit en bit på väg i ärendet....

Inga kommentarer: