onsdag 12 mars 2014

Blandade tankar

Usch och fy vad trött jag är! Bäst att skriva ett inlägg innan jag somnar. Livet går i 180 de här dagarna och mycket tankar far runt. Tankar från mötet på skolan igår vill fram, men jag pressar emot - vill inte, vill inte, vill inte!! Vet inte vad vi har att kämpa med i detta... måste låta det bero och samtidigt gräva i lagar, paragrafer, idéer, andra möjligheter och tips, trots att jag skjuter ifrån mig de där tankarna.... bra ekvation va?? Nog om detta för idag - punkt!

Nya tankar kom idag under förmiddagen då jag hade två besök att göra på habiliteringen. Jag fräste iväg de fyra milen rätt tidigt på morgonen för att ta det första mötet med specialpedagogen. Det gav väl.... en kick framåt kanske, men mest spåneri.
Möte nr 2 var ett möte med en arbetsterapeut och en sjuksköterska. Jag blev manglad med tusen frågor under 1,5 timme! Jag svarade så gott jag kunde för det hade med Turbos sömn att göra. Det är svårt att svara på detaljer när det inte är min sömn det gäller. Det jag vet är att han somnar ganska sent, är vaken ibland ett par timmar varje natt m m så jag fick förmedla så gott jag kunde. Besöket resulterade iaf i att vi ska få prova ett kedjetäcke till Turbo. Det kommer att bli spännande att se vad han tycker om det och om det hjälper honom att sova bättre!




Slängde i mig något ätbart när jag körde hemåt igen efter några timmar på habiliteringen. Behövde hem för att möta upp målaren, men han kom inte så jag var tvungen att åka vidare till jobbet. Rensade upp lite i pappershögen och fick lite struktur på vad jag hade att göra. Det blev ett lass papper som åkte med mig hem igen senare på eftermiddagen. Träffade snickarna innan de gav sig av härifrån och stämde av lite vad som händer. De var så gott som klara för nu och målaren hade varit och spacklat lite under eftermiddagen. Det går framåt, men jag hade förstås velat att det gått ännu fortare!

Så här ser köksbilden ut i kväll. Skillnaden från igår är att gipsväggar kommit upp och att det är spacklat efter det. Som sagt, det går framåt men i min smak alldeles för sakta! Även här får man öva på sitt tålamod ;) Jag som trodde jag skulle få semester några dagar, men ack så fel jag hade!




Ikväll S K A jag komma i säng i tid, för nu behöver jag sova ordentligt om jag ska klara mitt tempo för tillfället. Det blev ingen rast och ingen vila under min ensamhet här. Förresten, jag har ju fått lite rapporter från Stockholmsresenärerna. Så här såg det ut tidigare idag när mannen och Turbo var uppe i Kaknästornet:



Mitt i all stress och allt stök här hemma så är jag glad över att Turbo slipper uppleva detta. Men jag är spänd på att se hur långt det har kommit tills han kommer hem. Vi hade önskat att det var klart då, men det ser långt ifrån ut att bli så. Men den dagen, den sorgen.

Innan jag slutar för idag skickar jag en massa tankar och kramar till en vän i Diagnoslandet som just nu sitter och vakar över sin tonåring.... finns inga ord för detta..... Måtte allt gå bra! ♥ ♥ ♥

Kramar till er andra också! ♥

2 kommentarer:

Nina sa...

Men kära du... Hoppas du sovit bra inatt och att idag blir en lugn dag! Du ska ju hålla ett tag till.

Går det att skicka foton till resenärerna så Turbo får förbereda sig lite på förändringarna innan dom kommer hem? Håller mina tummar att allt går bra!

Tankar till vännen i Diagnoslandet, jag anar vem du menar.

Kramar!
Nina

Tina sa...

Kramar i massor <3