måndag 20 januari 2014

Tankar....

Jag har väl inte så mycket att komma med här idag egentligen, har bara en massa envisa tankar som snurrar hejvilt. Men innerst inne så känner jag egentligen en stor glädje över att allt är så pass lugnt som det är på humörfronten hos Turbo. Alltså, den glädje man känner inombords när allt är frid och harmoni, den känslan är svår att beskriva och den är säkert också svår att förstå för den som inte levt med diagnoser och det kaos det ibland medför. Att livet flyter på som det ska, kan vi som lever i Diagnoslandet bli helt upprymda av - det som de flesta andra tar för givet och knappt lägger märke till.

I morgon ska jag ta mig en hemmajobbardag i lugn och ro i min egen takt. Då ska jag bunta ihop de där magkänsletankarna jag skrev om igår, bearbeta dem och sen slänga dem bakom mig! Allting är så bra runt Turbo nu, allt fungerar som det är nu och det är så synd att såna där små grejer ska pluppa upp. Bara att åtgärda och sen gå vidare och hoppas allt blir bra. Japp, så får det faktiskt bli!


Våran sibbe Oswald

Det är så härligt att väcka upp Turbo på morgonen nu när han ska till skolan. Glad och längtansfull vaknar han till och går glatt iväg ut till taxin när det är dax. Det har iofs inte ofta varit problem att få iväg honom, men man märker att han är helt obekymrad nu. Våra härliga fina assistenter gör susen på skolområdet! Frågan är hur det blir när en ny lärare kommer in helt plötsligt i slutet av februari?? Lite gnager tankarna också om framtiden. Vi vet inte ens just nu hur det kommer att se ut om sju månader när skolorna börjar igen efter sommarlovet. Vi har ingen aning alls! Hur är läget för vår familj då? Jag och mannen har vår önskan ganska klar för oss, men hur det blir är kanske en helt annan sak.... Tror vi har ett möte nästa vecka med bl a rektorn, sen får vi se.... Men först tar vi denna veckan som blir rätt innehållsrik den med.

Dagen idag har varit lite hektisk. Ett möte på jobbet på förmiddagen drog ut på tiden så jag hann inte med det jag egentligen skulle. Vi har bytt till en ny telefonväxel och fick lite utbildning på fm. Vi får väl se hur vi klarar det där, haha :) Sen blev det till att skynda sig hem för att ta emot Turbo när han kom från skolan. Efter en stund kom assistent Kent som också assisterat i skolan under dagen, och då stack jag tillbaka till jobbet den 1,5 timme som det blev innan Kent skulle lämna hemmet. Flyg och fläng fram och tillbaka :) Så det ska bli gott att jobba hemma i morgon, som ni säkert förstår.

Go´kväll och kramen den stora till er alla som vill ha ♥

Inga kommentarer: