tisdag 28 januari 2014

Stressad vecka

Idag är jag glad över att kunna skriva att dagen varit lite mer stabil än den var igår. Lite trött är han på morgonen, men det går. Men ibland är jag inte alls sugen på att ta hänsyn till allt som behövs, men jag har inget val. Bara att göra det bästa av den situation man har även om man inte har lust. I morse var det en sån morgon. Jag måste vara pigg, alert och ha lagom humor med i mitt hanterande av Turbo. Annars kommer jag säkerligen att misslyckas i mitt försök att få honom i ordning tills taxin rullar in. Och visst kom han iväg idag också - pust....




Själv tog jag det lite lugnt idag trots att jag är hur stressad som helst. Jag har hur mycket som helst som måste göras denna vecka, men jag blockerade mig på något sätt och förträngde fakta. Får ta igen det fr o m i morgon och resten av veckan.
I morgon har vi dessutom ett besök inbokat på habiliteringen. Jag och mannen åker dit och ser vad det ger. Återkommer säkert med rapport i morgon om hur det var och vart det ledde. Har inga höga förhoppningar om något nytt. Men jag har en tanke på ett hjälpmedel som jag gärna skulle vilja prova på Turbo. Få se vad de säger om det!




Åh, måste berätta också.... något som jag blev varm i hjärtat av att lägga märke till idag. Av en händelse råkade jag ha bilderna på vår dröm framme. Rätt vad det var så kikade Turbo på det och frågade om det var så det var tänkt?? Jag svarade att det var på förhandlingsstadiet fortfarande (fast i enklare ordalydelse). Efter nån timme sprang han tillbaka till bilderna och kollade någon liten detalj. Inga protester iaf! Vad glad jag blir över att ana att det kanske går framåt. Tror han håller på och bearbetar det och han har ju tid på sig.....
Såg att jag fått en kommentar från anonym med ett erbjudande om att "låna" Turbo de där ca tio dagarna det handlar om.... Tack för erbjudandet och jag anar vem du är, men ja, vi får se vad vi hittar för lämplig lösning på det hela ;) Kram på dig vännen och kram till er alla som är här och läser ♥ Ni är varmt uppskattade allihop!  

Inga kommentarer: