måndag 23 december 2013

Stressar lugnt

Sitter här och konstaterar att jag nog är lite knäpp iaf ;) Flera dagars ledighet och ändå börjar jag känna mig stressad. Så mycket som jag vill ta ikapp och nu känner jag att dagarna går ganska fort ändå. Knasigt! Jag får nog försöka spalta upp och se vad jag ska prioritera och sen se vad jag kan hinna med i sakta mak för jag har bestämt mig för att inte stressa.

Idag har jag och mannen delat på oss och varit hemma halva dagen var. Lugnast så för Turbos del. Vi har faktiskt jobbat halva dagen var också. Riktigt skönt var det att sitta på jobbet alldeles själv och ta ikapp lite bokföring som legat efter ganska länge. Jag tycker det är riktigt kul jobb också :)


Oswald

Men oj, vad Turbo vänder på dygnet nu! Igår kväll blev det rejält sent innan han kom i säng. Då var det min tur att visa tålamod och mannen gick och la sig. Men det gick väldigt bra och inga sura miner alls. I morse sov Turbo så länge så jag gick faktiskt in och väckte honom. Han måste ju bli trött nån gång i kväll också. När det sen är dags för korttids så får han inte ha vänt på dygnet alldeles för mycket, det passar ju inte personalen särskilt bra....

Nu är det dags för en värmande glögg i höstrusket trots att det är mitt i vintern!




Jag önskar er alla en trevlig helg och att ni är rädda om varann ♥ Ge varann en extra kram (säger kramiga Bellan) ♥

2 kommentarer:

Nina sa...

Ja, det känns igen. Man blir stressad när man har en ledighet att hinna massa på som man ligger efter med, när man bara har ledigheterna att hinna sånt på... Men det är bra att du prioriterar lite vila också, för det var väl så du menade?!! :)

Han är en kvällsmänniska, Turbo. Sandra är en morronmänniska, tyvärr för det är inte jag ;)

Ha det fint!
Kram Nina!
Pst.. snart får du en riktig kram :)

Anonym sa...

Ja du detta med stress...

Nej försök ta hand om dig själv också. Många många julkramar från mig!
Kram från Marielle.