måndag 16 december 2013

Laddar.... och skojar

Det känns som jag fått tunghäfta, fast i fingrarna. Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig här på bloggen, hittar inga bra ord. Kanske har det att göra med att jag inte alls var pigg förra veckan. Jag vet inte, vi får väl se vad som händer. Men jag är glad och tacksam för att jag är piggare idag för krafterna kommer säkert att behövas.

I morgon väntar en tuff dag med en del innehåll som jag inte har en aning om vilket håll det lutar åt. Varken det ena eller det andra..... Jag och mannen behöver snacka ihop oss lite så vi har ett bestämt mål med ett av mötena. Och att prata med varann får vi göra nattetid när Turbo somnat, som jag berörde i gårdagens inlägg.




Måste bara berätta vilken humor Turbo har och hur han skämtar friskt emellanåt. I kväll tog jag en promenad i regnrusket. Jag hade förberett Turbo redan i morse och även påmint på em om att det är duschdag idag. Det där med duschning kan vara ett rejält problem vissa dagar. Vi gjorde upp att han skulle duscha när jag kom hem från promenaden. Direkt när jag öppnade dörren och klev in så skrek han "Jag tänker INTE duscha!!" Jag tar det som ett skämt och skämtar tillbaka (jag ser honom fortfarande inte). Då hoppar han fram och visar sig - NYDUSCHAD!!

Direkt när jag gått ut så hade han sagt till sin pappa att göra i ordning så han kunde duscha för att överraska mig. När han var klar röjde mannen undan spåren så jag inte skulle se det när jag klev in genom dörren.
Kul kille! Ibland är det stört omöjligt att få in honom i duschen och idag gjorde han det fortare än kvickt!
Härligt med en massa skratt i vardagen :)

Natti, natti! Måste ladda för morgondagen nu. Kram på er ♥

2 kommentarer:

Nina sa...

Haha, härliga Turbo! Man kan ju hoppas att det skämtet blir ett sånt där återkommande... Du får ut å promenera på duschdagarna framöver ;)

Skrivkrampen beror nog på att luften gick ur dig, gissar jag. Händer här med ibland, men den brukar komma tillbaks ganska fort igen.

Lycka till på ert möte..
Kramar om!
Nina

This is my life sa...

Ha ha, vilken buskille, får hoppas på repris på det skämtet!

Tunghäfta i fingrarna känner jag tyvärr igen, har så mycket i mig, men kan inte sätta ord på det, känns som jag befinner mig i ett vaccum.

Kram fina du!
/M