lördag 19 maj 2012

Hämtar krafter

Något är det som inte stämmer med Turbo.
Om det sen bara beror på att han "vuxit ur" sin medicin är ju svårt att säga. Är det något annat så är det jättesvårt att veta vad det är. Det kan vara allergin som påverkar honom. Det kan även bero på att sommarlovet börjar snart och det brukar bli rörigare då. Sen vet vi ju också att läraren N ska ha semester de två sista veckorna på terminen och det är nog inte konstigt om det ställer till en del oro för honom. Frågan är bara vad man ska göra åt det, för som han är nu så fungerar det varken för honom eller för omgivningen....




Igår (fred) morse hade jag och mannen bestämt oss för att ha en annan taktik på morgonen. Det blir alltid så stökigt och rörigt vid frukost när vi är hemma alla tre så vi hade bestämt att jag skulle åka till jobbet så fort jag nånsin kunde. Nu sov Turbo ganska länge på morgonen så jag hann göra mig ordning och äta halva frukosten innan han drog igång. Då packade jag mig snabbt ut i bilen och åkte iväg. Det blir lite lugnare så, när en vuxen är ensam med Turbo. Jag åkte hem lagom så jag hann packa färdigt korttidsväskan innan det var dags att åka dit med Turbo.




Denna helgen är det alltså korttidshelg och vi lämnar över Turbo med varm hand till Mt och T som jobbar i helgen. Nu hoppas jag de får en bra helg med tanke på att Turbo inte är så lugn av sig just nu. Själv har jag däckat här igen, tyvärr. Andra helgen i rad som jag ligger på sofflocket, inte kul alls. Men jag försöker vila mig så mycket jag kan och gör så lite som möjligt så är det bara att vänta och se om det ger med sig av sig själv. Inte kul detta, men de senaste veckorna har Turbos diagnoser varit minst sagt ansträngande....

Nähä, nu ska jag ta och vila lite till. Måste ställa larmet så jag inte missar simhoppet. Lite kul att kunna se det ostört. Av en händelse slog jag på TV:n igår så jag fick se när Anna Lindberg tog Em-guld! Blir det ett till idag??

Kram och ha en fortsatt trevlig lördag ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Usch, det är inte konstigt att du har däckat! Bra att du äntligen tar det lite lugnt, människa! Var rädd om dig! För det är ju inte "bara" Turbo som har varit "mer än vanligt" hos er den senaste tiden...

Ja, det kan nog vara en blandning, kanske, av alla små saker här och där, som ju inte är små för Turbo, särskilt inte när det blir fler saker samtidigt. Känner så väl igen det och här är det lite skörare nu än det brukar vara. Men inte värre än vi kan hantera det. Hoppas det lugnar sig för er och att Turbo snart mår bättre igen.

Kramar om!
Nina