söndag 16 maj 2010

Stockholmsresan slut **** AS/ADHD

Så har jag då fått hem mina killar igen. De tog tåget från Stockholm till Skövde igår där jag hämtade dem.
 

Det var en mycket trött och hängig kille som kom hem. Ingen hotellfrukost alls gick ner på morgonen, mannen fick gå ner och äta själv medans sonen låg kvar på rummet. Sen fick han ta sig en febernedsättande så han skulle orka med resan lite bättre. Han somnade i bilen på vägen hem sen.
Deras resa har annars gått väldigt bra, om det nu berott på att grabben varit dålig och slö eller om han skärpt sig extra ändå, är svårt att veta. Men en sån här resa med sonen skulle inte jag ha nerver till att genomföra.... så det får nog fortsätta att vara en son-pappa-grej som återkommer nästa år igen.
Idag (söndag) har grabben hängt i TV-soffan hela dan. Tittat på TV, spelat lite Wii och spelat på datorn (skönt med en bärbar vid ett sånt här tillfälle). Det blir nog till att vara hemma från skolan imorgon (och jag från jobbet).

Inga kommentarer: