onsdag 19 maj 2010

Sjukt **** AS/ADHD

I måndags morse innan sonen fick sin medicin så var han väldigt stirrig och på alerten, därför trodde jag att sjukan inte skulle vara så länge. Men oj, vad jag bedrog mig...
Han har varit ganska dålig och medtagen, han brukar inte lägga sig innan han har minst 39 graders feber. Nu har han legat hela dagarna, tills nu (onsd kv.), trots att febern inte varit riktigt så hög.
Ingen aptit alls har han haft, men druckit bra med vatten. Jag har försökt, men det har inte gått att få i honom någonting. Igår var jag hemma från jobbet och tog hand om sonen eftersom mannen hade mycket hög feber. Då klarar man inte att ta hand om diagnoserna... Idag har jag jobbat och de har klarat sig hyfsat bra utan mig. Men jag märkte direkt jag kom hem på em att det vänt för sonen. Han är piggare och därmed retligare... så för att få det liite lugnt så hyrde vi en film; Göta Kanal 2, som han sett förut. Svårt att få honom att hyra något nytt - har det kanske med diagnoserna att göra...allting ska ju helst vara samma...?! 
 

I morgon får jag nog vara hemma från jobbet och ta hand om grabben så mannen får vila. Misstänker att det kan bli jobbigt när han håller på att friskna till men ändå inte kan gå iväg till skolan. Han får vara hemma i morgon så vi ser att han kommer igång med aptiten ordentligt.
På eftermiddagen och kvällen nu så har han fått i sig lite grann i alla fall:

Lite gurka

Lite gröt

Glass med chokladkross

En banan

I morgon hoppas jag på ännu mera framsteg så han kan åka till skolan på fredag!

Inga kommentarer: