lördag 22 maj 2010

En vacker och skön dag **** AS/ADHD

Vad fort såna här otroligt sköna dagar går. Vilket härligt väder vi haft! Sonen kom som sagt iväg till korttids igår och mannen försöker tillfriskna efter influensan. Därför har vi tagit det lugnt idag. Men jag har försökt utnyttja det vackra vädret och röjt lite på verandan. Vi fick till slut igång gräsklipparen så jag kunde klippa lite också. 
 

Nu på våren har det vuxit upp ganska stora fält med styvmorsviol i gräsmattan - kunde inte med att klippa bort dem så de får stå kvar ett tag i alla fall. Vi har rätt stor tomt och där de blommar är det en vildäng som vi försöker få ordning på genom att klippa så jag tycker det är ok om de får blomma av sig ett tag.
Katten har fått vara med ute i gröngräset rätt mycket idag och haft det skönt.
 
Nu är han väldigt trött efter dagens strapatser så han sover rätt gott i sin "fruktkorg" bredvid mig på bänken.
Han var faktiskt inte så rädd för åkgräsklipparen som jag trodde han skulle vara.
Nu står mannen vid spisen och lagar till nåt gott och vi har hyrt en thriller som vi ska se när vi gottar oss. Härligt avslut på en skön dag!

Inga kommentarer: