fredag 21 maj 2010

Inte som jag räknat med **** AS/ADHD

Dagen utvecklade sig inte riktig som jag tänkt mig när det gäller tillfrisknandet av sonen. Trodde han skulle vara pigg som en mört, men icke. Lite piggare är han väl, men trött, trött, trött. Aptiten har inte heller varit ok, och det är väl mycket därför han inte har några krafter skulle jag tro. Lite färsk ananas gick i idag - det är en av favoritfrukterna.
   
Framåt kvällen fick jag in honom i duschen, sen gick faktiskt kvällsmaten nästan i helt och hållet.
Men hostan har inte alls gett med sig. Så det blir ingen skola för honom i morgon heller. För första gången är han hemma en hel vecka, han har inte haft många sjukfrånvarodagar under sin skolgång. I morgon eftermiddag är det meningen att han ska till korttids och vara där till söndag eftermiddag. Han vill hemskt gärna dit - vi får se hur det blir med det. Men det är ett gott betyg till korttidspersonalen, när min son inte är riktigt bra men ändå vill sova där över helgen.
Själv är jag riktigt nöjd med dagen. Eftersom jag ändå skulle vara hemma tänkte jag satsa på att få nånting gjort här. Mellan servandet av sjuklingarna har jag hunnit städa nedervåningen ordentligt, tvättat, motionerat, jobbat m m. Tyvärr hann jag inte ut och klippa gräset innan åskan och regnet tog över där ute. Men det kommer säkert en ny dag och gräset finns kvar....

Inga kommentarer: