torsdag 15 oktober 2009

Hemma idag också **** AS/ADHD

Jag och sonen var hemma idag också. Men nu är han bättre i förkylningen så imorgon får han gå iväg till skolan igen. Vi har haft en lugn dag idag också. Två dagar helt utan utbrott - härligt. Det är rätt mysigt att få ett litet break i alla fall, även om jag nu halkar efter igen på jobbet. Både för- och nackdelar alltså. Sonen och jag har spelat spel idag också precis som igår. Idag blev det först Wii-spel: frisbee.

Jag hade aldrig spelat det innan men det var faktiskt rätt kul och gick hyfsat bra. Sonen har ju tränat så mycket. Senare blev det MahJong-spel flera, flera gånger.

Det är ett riktigt vuxenspel men sonen behärskar det riktigt bra.

Sen fick jag också tid att äntligen klippa honom också, han var vildvuxen i håret så det behövdes verkligen.
I morgon återgår vi till rutinerna med skola och jobb igen, är det tänkt. Vi får se hur det går, det är sista dagen för lärarkandidaten. Hon har tänkt och göra nåt annorlunda för eleverna, fick jag reda på via mailen från assistenten nyss. Vilken bra återkomst för min son....

Inga kommentarer: