onsdag 14 oktober 2009

Förkylt **** AS/ADHD

Sonen vaknade och var ganska förkyld på morgonen så det blev till att vara hemma med honom. Vi har haft en lugn, mysig dag tillsammans. Inga utbrott på hela dagen men det har ju varit en helt kravlös dag. Vi har spelat en del spel tillsammans, både "manuella" vid köksbordet och TV-spel. Tyvärr blir jag lite stressad av situationen. Det finns ju alltid hushållssysslor som måste göras men jag får inte vara ifred för sonen. Vill jag vara ifred så måste jag sätta timstocken på en viss tid, t ex 20 min, då jag inte kan göra nåt med honom. Då gäller det för mig att göra det jag ska under den tiden...
När jag ringde och sjukanmälde till skolan i morse så var det hans ordinarie assistent som svarade. Hon sa att han varit lite orolig igår. Det var likadant innan han blev förkyld förra gången också, att han var orolig ett par dar innan. Det kanske kan förklara "diagnossöndagen" vi hade?!
Lägger upp några fler bilder från lördagens promenad:


Trots promenaden som skulle kunna ta lite på krafterna så var det ju vissa av oss som inte kunde sitta stilla och fika:

 Till sist lite vackra rönnbär, jag tycker de lyser upp så fint i höstmörkret.

Inga kommentarer: