lördag 10 oktober 2009

En dag på mossen **** AS/ADHD

Ja, inte blev det mycket gjort här hemma som jag tänkt. Vi drog iväg ca 4 mil till Komosse och tog en promenad där. Riktigt mysigt ställe. Jag och sonen har inte varit där tidigare. Mannen och den äldre sonen var där för drygt 10 år sen.

Lite blåsigt och kallt, ca 7 grader, men inget regn. Vi hade med varm choklad och tunnbröd som vi tog där de gjort i ordning en "rastplats". Hela rundan på ungefär 4,5 km gick på såna här spångar:

Det gick inte att kliva fel för det är plaskvått överallt, ganska djupt på sina håll. De hade också satt upp fina skyltar om lite växter och kultur.

När vi åkte hem så skulle vi stanna och köpa pizza. Sonen och jag skulle dela på en, vi tog den som han gillar mest. Min man sa vad han skulle ha och jag gick in och beställde. Ut kommer jag med den som sonen vill ha och en helt annan till mannen..., som han dessutom inte är så förtjust i. (Sorry, min kära man) Jag kallar det för utbränd hjärna, mannen kallar det knasigt , och sonen kallar det nåt ännu värre. Så blir det när man har för mycket omkring sig, eller blev det för mycket frisk luft kanske?
I morgon kanske det kommer fler bilder från utflykten.

Inga kommentarer: