söndag 25 oktober 2009

Champions of rock! **** AS/ADHD

Gårdagen var fylld av fullt ös från början till slut. Som vanligt när vi är i farten. Äldsta sonen och hans pappa spelade tennis ett par timmar. Då passade jag på att shoppa. 11-åringen behövde kläder. Han har vuxit väldigt mycket nu så han var i stort behov av nytt. Även skor eller stövlar stod på behovslistan. Jag sprang runt i affärer och köpte två par jeans, T-shirt och tröja, strumpor, vantar m m. I sista stund hittade jag ett par adidaskängor i GoreTex på rea! Jag hann inte ens ta mig en fika i lugn och ro. Nu hoppas jag bara att allting passar, men jag har handlat på de stora kedjorna så jag kan byta på hemmaplan.

På eftermiddagen gick vi ut och åt med äldsta sonen och hans flickvän.

God mat och dryck (cola för min del, jag var chaufför) på mysigt ställe. Sen var det dags för överraskningen. Vad de inte visste i förväg var att vi skulle åka från Linköping till Norrköping. Där var konsert med Peter Johansson: Champions of rock.

   Hela konserten innehöll enbart Queen-musik. Gruppen tillhör väl inte mina direkta favoriter men jag tycker Peter är en ruskigt bra sångare med en fantastisk röst och enorm utstrålning! Som gästartister hade han Nina Söderquist och Kerry Ellis - den sistnämnda hämtad från "We will rock you"-musikalen i London där Peter spelade i tre år. Alla tre hade enorma pipor!

Här sitter de redo att signera plattor och annat. Det var en konsert med bredd på åldern på publiken, det var allt mellan 10 - 75 år. Det verkar som sonen och flickvännen var nöjda. Mannen och jag var väldigt trötta på kvällen men belåtna med dagen.

Nu är det dags för oss att lämna hotellet i Linköping och åka hemåt igen.

Inga kommentarer: